Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' nde neler var?
Bakanımız Yusuf TEKİN' den açıklamalar:
-“Türkiye Yüzyılı Maarif Modelin'de, öğrencilerimizin doğayı tanıma, doğa-insan etkileşimini doğru anlama ve afetlerle ilgili birey olarak alınması gereken sorumluluklara detaylıca yer verildi.”
-“Matematik dersinde beceri odaklı, anlam ve ihtiyaç temelli yaklaşımı benimsiyoruz. Böylece matematiğin öğrencilerimiz nezdinde korkulan değil sevilen, ezberlenen değil keşfedilen bir ders olmasını hedefledik.”
-“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bütüncül eğitim yaklaşımını merkeze alan, beceri odaklı ve sadeleştirilmiş içeriklerle öğrencilerimizin ilgili konuyu derinlemesine öğrenme imkânı tanıyan yeni yaklaşımları bünyesinde barındırıyor.”
-“Zorunlu eğitim içerisinde aynı konuyu üç dört defa tekrarlamanın ve çocuklarımızın akademik anlamda zorlanabilecekleri bilgileri çocuklarımızla paylaşmanın bir anlamı yok. Seyreltmede bütün bunları göz önünde bulundurduk."
-“Eğitim felsefemiz; öğrencilerimizi bilgiye erişmekten ziyade, onlara beceri kazandırarak bilgiyi analiz edebilecek hâle getirmektir. Önümüzdeki yüzyılı, Türkiye Yüzyılı'na dönüştürmek için çocuklarımızdan hayal kurabilmelerini arzu ediyoruz.”
-“Millî Eğitim Bakanlığında attığımız her adımın beraberinde getireceği olumsuz durumları öngörerek hareket etmek durumundayız. Dolayısıyla müfredat çalışmalarımızı hesaplayarak, düşünerek planladık."
-“Programlarımızda yaptığımız seyreltmeleri değişik sınıf düzeylerinde defalarca tekrarlanan, çocuklarımızın pedagojik düzeylerine uygun olmayan ve asgari müşterekler üzerinden gerçekleştirerek seyreltme sürecini inşa ettik.”
-“Üniversite sınavında sorulacak soruların tamamı, öğrencilerimize dağıttığımız ders kitaplarından ve müfredattan çıkacak. Çocuklarımızın tedirgin olacakları hiçbir şey yok."